Warning: mkdir(): No space left on device in /var/www/tgoop/post.php on line 37

Warning: file_put_contents(aCache/aDaily/post/Rtdh2/--): Failed to open stream: No such file or directory in /var/www/tgoop/post.php on line 50
روايات و قصص دينية و تنموية هادفة✍️📚@Rtdh2 P.115664
RTDH2 Telegram 115664
- ذوقـك لطيف على فكرة.
'ابتسمت لها'
- تسلمي لي يا عسولـة، ممكن تجيبيه ليا؟
'وهي بتخرجه من مكانه'
- من عيوني يا قمر، تحبي أجيب لك معاه هيلز يليق بيه؟
'سكت شوية وأنا بفكر'
- إذا كان ينفع فـتمام.
'ابتسمت لي وراحت تجهز الحاجة فـروحت ناحية ليل'
- هروح أحاسب، تعالي لي عند الكاشير.

’فضلت باصة لي بـغيظ وهي بتجز على سنانها بـعصبية، بصت لشـام بـعصبية من اللي بيحصل وبعدين جات ناحيتي عند الكاشير وشـام وراها بتحاول تهديها‘

- أنتِ بتعملي كدا ليه؟
'بصيت لها وسكتت، أخدت شنطة الفستان والحاجة وخرجنـا بعد ما حاسبت'

’روحنـا البيت وشـام معانـا بتمسك في ليل عشان متعملش فيا حاجة، دخلت أوضتي وورايا ليل وشـام .. رميت الحاجة على السرير وقعدت جمبها‘

'شـام بصت لي وهي بتبعد ليل عني'
- ما تفكري تاني يا مريم.
- فكرت بدل المرة مليون وهـروح.
'اتعصبت ليل وزعقت'
- أنتِ كدا بتقـ'ـتلي روحك بـإرادتك!
- مفرقتش.

’سكتنا لما ماما دخلت الأوضة، سلمت على شـام واتعرفت عليها وعزمت عليها تيجي معانا الخطوبة فـمترددتش إنها توافق لأجل إنها تكون معايا‘

'قعدت جمبي بعد ما ليل راحت تجهز نفسها'
- هو ملـوش أخوات؟
'انتبهت لها'
- أخ أصغر منه.
- يعني ملـوش بنات.
- لا.
'اتنهدت وهي بتبص لـبعيد فاتكلمت وأنا ببص للبيـت اللي قصادنا من البلكونة'
- معملش حاجة تترد في أخته يا شـام.
- واللي أنتِ فيه دا؟
- غلطتي وبتعلم منهـا، وهتخطاها كمان.

’سكتت ومقدرتش ترد عليـا، دقايق وليل رجعت لنـا بعد ما لبست فستـان أقل ما يُقال فيه إنها محليـاه أوي! كان معاها فستان تاني ومدتـه لـشـام‘

- دا فستـان لقيته عندي لسة ملبستوش، يا ريت يكون مقاسـك.
- بس أنا هروح كدا عادي.
- لا إزاي؟ لازم تلبسي فستـان زيـنا ونكون شبه بعض.
'ابتسمت لها وخدت منها الفستـان'
- تسلمي لي.

’ابتسموا لبعض فـقومت من مكاني وروحت أجهز أنا كمان، الفستـان كان رايق ومنفوش من تحت والنجوم اللي فيه محليـاه أوي، لبست الهيلز اللي كان أبيض ولبست تاج لونه فضي عشـان يليق بيه .. خرجت لهم وأنا بعدل الفستان ورفعت راسي ليهم لقيتهم مبتسمين‘

- أنتِ حلوة كدا إزاي!
'ضحكت لها'
- دول عيونك الحلوين.
'ضحكت لي وقربت مني تحضنني'

’دخلت تجهز نفسها وأنا قعدت في البلكونة وسرحت في البيـت اللي قصادنـا فـلقيت ليل قعدت جمبي بـهدوء‘

- أنا مش عايزاكِ تزعلي من طريقتي العصبية، بس أنا والله مـقدرش أشوفك بتروحي مني وأسكت.
'ابتسمت'
- فاهمة ومش زعلانة منـك خالص والله يا ليل، عارفة إنك خايفة عليا وعلى مصلحتي وإن تصرفاتي أصلا تعصب وردودك عليا أصلا قليلة على اللي أنا بعمله.

’سكتت وفضلت باصة لي وأنا بتأمل البيـت، دقايق وشـام رجعت وكانت عسولـة أوي في الفستـان .. خرجنـا لماما وخالتي لقيناهم قاعدين مستنيينـا وأول ما شافونا قاموا'

- بسم الله ما شاء الله عليكم يا بنات، حلويـن أوي اللـهم بارِك!
'ليل اتكلمت وهي بتلف حوالين نفسها'
- بالله شكلي حلو؟
- زي الأميرات وأجمل كمان.

’اتنطت بـسعادة وحضنت مامتـها ونزلنـا، عدينـا الشارع ووقفنا قـدام البيت‘

- معلش يا خالتي بس هي الحفلة دي فين؟
- على السطح.
'بصت لـشـام'
- الـڤيو من فوق بيكون جامد، تعالي أوريكِ.

’مسكوا إيد بعض وطلعوا، وماما وخالتي طلعوا وراهم وأنا كل ما أطلع سلمة بـحس قلبي نبضه بـيزيد، حاسة إني اتسرعت بجد .. أرجع طيب ولا أعمل إيه الوقتي! فكرت بدل المرة مليـون بس متوقعتش كل دا يروح كإنه سراب لـمجرد إني أطلع سلمة واحدة بس! طلعنـا وليل وشـام وقفوا عند السور يشوفوا الـڤيو قبل ما العريس والعروسة يطلعوا‘

'بـتوهان'
- عريـس..

’بصّيت لـمكان العريس والعروسة وتخيلته واقف جمبهـا فـبعدت عيني ووقفت بعيد شوية عن الدوشـة .. كانوا الأطفال بيلعبوا وبيجروا ورا بـعض فـطفل منهم اتكعبل ووقع فـجريت ناحيته وأنا بـقوّمه‘

- أنت كويس؟
'وهو بينفض هدومه'
- اه، بس البنطلون اتبهدل.
'بدأت أمسح له البنطلون'
- لا هيكون كويس كمان متخافش، متزعلش أنت بس.
'ابتسم لي وفضل واقف لحد ما نفضت له البنطلون، قبل ما يرجع لأصحابه بص لي وضحك'
- أنتِ حلوة أوي، شبه الأميرات اللي مش بتظهر غيـر بالليل مع القمر.

’ابتسمت له فـشاور لي بإيده ورجع لأصحابه، قومت من مكاني ولفيت عشـان أرجع مكان ما كنت واقفة .. لقيت حمزة ساند على السور وبيبص لي بـطريقة غريبة، فضلنـا باصين لـبعض شويـة لحد ما هو ابتسم وبص للأرض واتحرك عشان يعدي من جمبي وقبل ما يبعد اتكلم بـهمس‘

- لسة زي ما أنتِ حضورك بيلغي وجود القمر والنجوم، كإن مفيش شيء مميز غيرك.

’سابني ومشى، فضلـت مكاني متنحة من الكلام .. لفيت أبص له لقيته واقف مع باباه وبيبصوا للسـاعة بـنفاذ صبـر، ثواني وكان ريّـان أخوه واقف جمبهم وبيزعقوا له وهو بيضحك لهم باستفزاز، رجعت جمب ماما وخالتي وإحنـا مستنيين الحفلة تبدأ‘
5



tgoop.com/Rtdh2/115664
Create:
Last Update:

- ذوقـك لطيف على فكرة.
'ابتسمت لها'
- تسلمي لي يا عسولـة، ممكن تجيبيه ليا؟
'وهي بتخرجه من مكانه'
- من عيوني يا قمر، تحبي أجيب لك معاه هيلز يليق بيه؟
'سكت شوية وأنا بفكر'
- إذا كان ينفع فـتمام.
'ابتسمت لي وراحت تجهز الحاجة فـروحت ناحية ليل'
- هروح أحاسب، تعالي لي عند الكاشير.

’فضلت باصة لي بـغيظ وهي بتجز على سنانها بـعصبية، بصت لشـام بـعصبية من اللي بيحصل وبعدين جات ناحيتي عند الكاشير وشـام وراها بتحاول تهديها‘

- أنتِ بتعملي كدا ليه؟
'بصيت لها وسكتت، أخدت شنطة الفستان والحاجة وخرجنـا بعد ما حاسبت'

’روحنـا البيت وشـام معانـا بتمسك في ليل عشان متعملش فيا حاجة، دخلت أوضتي وورايا ليل وشـام .. رميت الحاجة على السرير وقعدت جمبها‘

'شـام بصت لي وهي بتبعد ليل عني'
- ما تفكري تاني يا مريم.
- فكرت بدل المرة مليون وهـروح.
'اتعصبت ليل وزعقت'
- أنتِ كدا بتقـ'ـتلي روحك بـإرادتك!
- مفرقتش.

’سكتنا لما ماما دخلت الأوضة، سلمت على شـام واتعرفت عليها وعزمت عليها تيجي معانا الخطوبة فـمترددتش إنها توافق لأجل إنها تكون معايا‘

'قعدت جمبي بعد ما ليل راحت تجهز نفسها'
- هو ملـوش أخوات؟
'انتبهت لها'
- أخ أصغر منه.
- يعني ملـوش بنات.
- لا.
'اتنهدت وهي بتبص لـبعيد فاتكلمت وأنا ببص للبيـت اللي قصادنا من البلكونة'
- معملش حاجة تترد في أخته يا شـام.
- واللي أنتِ فيه دا؟
- غلطتي وبتعلم منهـا، وهتخطاها كمان.

’سكتت ومقدرتش ترد عليـا، دقايق وليل رجعت لنـا بعد ما لبست فستـان أقل ما يُقال فيه إنها محليـاه أوي! كان معاها فستان تاني ومدتـه لـشـام‘

- دا فستـان لقيته عندي لسة ملبستوش، يا ريت يكون مقاسـك.
- بس أنا هروح كدا عادي.
- لا إزاي؟ لازم تلبسي فستـان زيـنا ونكون شبه بعض.
'ابتسمت لها وخدت منها الفستـان'
- تسلمي لي.

’ابتسموا لبعض فـقومت من مكاني وروحت أجهز أنا كمان، الفستـان كان رايق ومنفوش من تحت والنجوم اللي فيه محليـاه أوي، لبست الهيلز اللي كان أبيض ولبست تاج لونه فضي عشـان يليق بيه .. خرجت لهم وأنا بعدل الفستان ورفعت راسي ليهم لقيتهم مبتسمين‘

- أنتِ حلوة كدا إزاي!
'ضحكت لها'
- دول عيونك الحلوين.
'ضحكت لي وقربت مني تحضنني'

’دخلت تجهز نفسها وأنا قعدت في البلكونة وسرحت في البيـت اللي قصادنـا فـلقيت ليل قعدت جمبي بـهدوء‘

- أنا مش عايزاكِ تزعلي من طريقتي العصبية، بس أنا والله مـقدرش أشوفك بتروحي مني وأسكت.
'ابتسمت'
- فاهمة ومش زعلانة منـك خالص والله يا ليل، عارفة إنك خايفة عليا وعلى مصلحتي وإن تصرفاتي أصلا تعصب وردودك عليا أصلا قليلة على اللي أنا بعمله.

’سكتت وفضلت باصة لي وأنا بتأمل البيـت، دقايق وشـام رجعت وكانت عسولـة أوي في الفستـان .. خرجنـا لماما وخالتي لقيناهم قاعدين مستنيينـا وأول ما شافونا قاموا'

- بسم الله ما شاء الله عليكم يا بنات، حلويـن أوي اللـهم بارِك!
'ليل اتكلمت وهي بتلف حوالين نفسها'
- بالله شكلي حلو؟
- زي الأميرات وأجمل كمان.

’اتنطت بـسعادة وحضنت مامتـها ونزلنـا، عدينـا الشارع ووقفنا قـدام البيت‘

- معلش يا خالتي بس هي الحفلة دي فين؟
- على السطح.
'بصت لـشـام'
- الـڤيو من فوق بيكون جامد، تعالي أوريكِ.

’مسكوا إيد بعض وطلعوا، وماما وخالتي طلعوا وراهم وأنا كل ما أطلع سلمة بـحس قلبي نبضه بـيزيد، حاسة إني اتسرعت بجد .. أرجع طيب ولا أعمل إيه الوقتي! فكرت بدل المرة مليـون بس متوقعتش كل دا يروح كإنه سراب لـمجرد إني أطلع سلمة واحدة بس! طلعنـا وليل وشـام وقفوا عند السور يشوفوا الـڤيو قبل ما العريس والعروسة يطلعوا‘

'بـتوهان'
- عريـس..

’بصّيت لـمكان العريس والعروسة وتخيلته واقف جمبهـا فـبعدت عيني ووقفت بعيد شوية عن الدوشـة .. كانوا الأطفال بيلعبوا وبيجروا ورا بـعض فـطفل منهم اتكعبل ووقع فـجريت ناحيته وأنا بـقوّمه‘

- أنت كويس؟
'وهو بينفض هدومه'
- اه، بس البنطلون اتبهدل.
'بدأت أمسح له البنطلون'
- لا هيكون كويس كمان متخافش، متزعلش أنت بس.
'ابتسم لي وفضل واقف لحد ما نفضت له البنطلون، قبل ما يرجع لأصحابه بص لي وضحك'
- أنتِ حلوة أوي، شبه الأميرات اللي مش بتظهر غيـر بالليل مع القمر.

’ابتسمت له فـشاور لي بإيده ورجع لأصحابه، قومت من مكاني ولفيت عشـان أرجع مكان ما كنت واقفة .. لقيت حمزة ساند على السور وبيبص لي بـطريقة غريبة، فضلنـا باصين لـبعض شويـة لحد ما هو ابتسم وبص للأرض واتحرك عشان يعدي من جمبي وقبل ما يبعد اتكلم بـهمس‘

- لسة زي ما أنتِ حضورك بيلغي وجود القمر والنجوم، كإن مفيش شيء مميز غيرك.

’سابني ومشى، فضلـت مكاني متنحة من الكلام .. لفيت أبص له لقيته واقف مع باباه وبيبصوا للسـاعة بـنفاذ صبـر، ثواني وكان ريّـان أخوه واقف جمبهم وبيزعقوا له وهو بيضحك لهم باستفزاز، رجعت جمب ماما وخالتي وإحنـا مستنيين الحفلة تبدأ‘

BY روايات و قصص دينية و تنموية هادفة✍️📚


Share with your friend now:
tgoop.com/Rtdh2/115664

View MORE
Open in Telegram


Telegram News

Date: |

Earlier, crypto enthusiasts had created a self-described “meme app” dubbed “gm” app wherein users would greet each other with “gm” or “good morning” messages. However, in September 2021, the gm app was down after a hacker reportedly gained access to the user data. Your posting frequency depends on the topic of your channel. If you have a news channel, it’s OK to publish new content every day (or even every hour). For other industries, stick with 2-3 large posts a week. Telegram message that reads: "Bear Market Screaming Therapy Group. You are only allowed to send screaming voice notes. Everything else = BAN. Text pics, videos, stickers, gif = BAN. Anything other than screaming = BAN. You think you are smart = BAN. Hashtags are a fast way to find the correct information on social media. To put your content out there, be sure to add hashtags to each post. We have two intelligent tips to give you: Some Telegram Channels content management tips
from us


Telegram روايات و قصص دينية و تنموية هادفة✍️📚
FROM American